Lang verwacht, toch gekomen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mike Weide - WaarBenJij.nu Lang verwacht, toch gekomen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mike Weide - WaarBenJij.nu

Lang verwacht, toch gekomen.

Blijf op de hoogte en volg Mike

02 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een hele hoop rompslomp met het visum, was het dan zaterdag eindelijk zover. Na zo’n 9.5 uur opgevouwen te hebben gezeten en ontsmet te zijn als een stel zwervers, kwamen we aan in Suriname. Daar bleek al snel dat wat we verwacht hadden werkelijkheid was. De rijen voor de douane hadden een lengte van ongeveer 1 uur wachttijd. En ook voor de bagage werd de tijd genomen.
Nadat we deze laatste horde hadden genomen, konden we dan eindelijk echt richting Paramaribo. Toen we aan de chauffeur vroegen hoelang het ongeveer rijden zou zijn kregen we een duidelijk antwoord, namelijk: “wij drukken hier de afstand niet in tijd uit, maar alleen in kilometers”. Al gauw werd ons duidelijk waarom dat zo was. We zijn namelijk een slordige 2 uur onderweg geweest op een stukje van 30 kilometer.
Daarnet hebben onze eerste indrukken op gedaan van de omgeving. Wat ons eigenlijk meteen op viel was dat de chinezen hier ook met grote hoeveelheden aanwezig zijn. Daar waar ze in Nederland alle friettenten overnemen, hebben ze hier zowat alle kledingwinkels en supermarkten in hun bezit.
Zo dat was het wel weer voor deze keer. Volgende week weer meer.

Groetjes vanuit het zonnige en vooral warme Paramaribo

• 02 Februari 2014 - 18:21

Anke:

Hee Mike,
    Dat beetje vertraging is wel te overleven toch vooral nu je een mooi huisje hebt en lekker weer! Ik ben jaloers ! :)
    Veel plezier! Liefs Anke

• 03 Februari 2014 - 15:42

Groep 8:

Hoi Mike,
    Wij gaan je vanuit Nederland en vanuit De Bron een beetje volgen via deze website. We hopen dat je het daar heel erg leuk zult hebben en we hopen ook af en toe van jou iets te horen.
    Amy heeft ons de foto's al laten zien van jullie prachtige slaapkamers. Daar kun je het wel een aantal maanden uithouden ...
    Tot gauw,
    groep 8